Spirulina – właściwości i dawkowanie

Zastosowanie alg

Algi są to rośliny zawierające drogocenne składniki odżywcze oraz budulcowe nasz organizm. Są często wykorzystywane w medycynie oraz w kosmetyce. Algi mogą pomóc zwalczyć różne dolegliwości oraz ułatwić stratę zbędnych kilogramów. Rośliny te rosną w Ameryce Południowej oraz Ameryce Środkowej, a także w Afryce. Znaleźć je można w jeziorach, są niewielkich rozmiarów. Ze względu na swój charakterystyczny kształt spirali nazwane zostały spiruliną. Do największych producentów tego produktu zaliczyć można Chiny i Stany Zjednoczone.

Spirulina w swoim składzie posiada wiele cennych składników odżywczych. Do najważniejszego składnika zaliczyć należy białko, które w spirulinie występuje w znacznej ilości. Okazuje się, że alga ta posiada w swoim składzie więcej białka niż mięso o tej samej gramaturze. Jest to więc roślina idealna dla wegetarian oraz wegan. Dodatkowo spirulina posiada wszystkie potrzebne organizmowi aminokwasy, kwas GLA, kwas foliowy oraz linolowy. Znajdziemy tam również sporą ilość cennych minerałów, takich jak cynk, żelazo czy miedź, a także wiele witamin między innymi witaminę A, B, C, D, E, K. Jest to więc roślina o bardzo bogatym składzie. Może pomóc w zwalczaniu wielu infekcji, ma działanie przeciwbakteryjne, przeciwwirusowe oraz przeciwbólowe. Wykorzystywana jest chętnie w przemyśle spożywczym, w medycynie oraz w kosmetyce.

Zdrowie. Jak zażywać spirulinę

Zastanawiające jest jak tak naprawdę powinniśmy zażywać spirulinę. Jeśli kupujemy tą roślinę w tabletkach powinniśmy kierować się tym co jest napisane na opakowaniu. Najczęściej ilość tabletek oblicza się w stosunku do masy ciała danego człowieka. Dawkowanie jest więc proste i nie powinniśmy mieć z nim większego problemu. Tabletki są również jedną z najlepszych form przyjmowania tej rośliny. Są również uniwersalne, bowiem jeśli chcemy dodać trochę spiruliny do koktajlu czy jogurtu możemy rozkruszyć tabletkę. W ten sposób uzyskamy proszek taki jaki kupilibyśmy gotowy w opakowaniu.

Spirulinę w proszku należy przyjmować trochę inaczej. Najczęściej zalecaną dawką jest jedna łyżeczka dziennie. Można ją dodać do porannego jogurtu, do koktajlu czy też do smoothies. Co ciekawe jeśli chcemy przygotować maskę do twarzy z użyciem tych alg również powinniśmy użyć jednej łyżeczki. O tym jak długo należy przyjmować spirulinę powinniśmy zadecydować samodzielnie. Spirulinę warto zażywać regularnie. Jeśli po kilkakrotnym użyciu poczujemy zmianę nie warto z niej rezygnować, gdyż tylko systematycznie przyjmowana będzie przynosić długofalowe efekty.