Skutki palenia i sposoby na rzucenie

Skutki zdrowotne palenia papierosów

Palenie papierosów, to jeden z najpowszechniejszych nałogów. Skutki zdrowotne palenia papierosów to głównie:

  • uszkodzenie płuc,
  • podwyższone ryzyko zawału serca i wystąpienia chorób nowotworowych,
  • powstawanie niebezpiecznych zakrzepów,
  • uszkodzenia kości oraz mózgu,
  • pogorszony stan skóry,
  • niski poziom odporności,
  • choroby dziąseł,
  • nadciśnienie,

Palenie to bardzo szkodliwy nałóg z którym warto walczyć. Kilka sposobów na zerwanie z nałogiem znajdziesz poniżej.

Sposoby na rzucenie palenia

Jednym z najpopularniejszych sposobów na zerwanie z nałogiem, jest stosowanie doustnych środków dostępnych w aptece. Można otrzymać je bez okazywania recepty, a jedno opakowanie najczęściej wystarcza na całą kurację.
Kolejny sposób to ograniczanie palenia, bez stosowania środków pomagających zerwanie z nałogiem. W przypadku wielu palaczy ten sposób sprawdza się. Polega on na wypalaniu coraz mniejszej ilości papierosów każdego dnia.
Popularnym sposobem na zerwanie z nałogiem jest terapia poznawczo-behawioralna. To dobry sposób dla tych, którzy nie są w stanie samodzielnie poradzić sobie z rzucaniem palenia i potrzebują profesjonalnego wsparcia. Jeśli w Twojej okolicy nie ma miejsca, które umożliwia rozpoczęcie takiej terapii, warto skorzystać z opcji zdalnego wsparcia. Pamiętaj, że każdy moment w życiu jest dobry na zerwanie ze szkodliwym nałogiem.

Podsumowanie

Palenie papierosów to bardzo szkodliwy nałóg, który wpływa negatywnie na cały organizm. Słaba kondycja, zły stan skóry oraz jamy ustnej, niski poziom odporności to tylko niektóre z negatywnego palenia. Warto pamiętać o tym, iż dym szkodzi nie tylko temu kto pali, ale również osobom w jego otoczeniu. Każdy moment w życiu jest odpowiedni na podjęcie próby zerwania z nałogiem. Istnieje co najmniej kilka możliwości, dzięki którym masz szansę wyrwać się ze szponów szkodliwego nałogu. Najpopularniejsze z nich to stosowanie środków dostępnych w aptece, stopniowe rzucanie palenia oraz skorzystanie z profesjonalnego wsparcia czyli terapii poznawczo-behawioralnej. Nie poddawaj się, jeśli któraś z wykorzystanych przez Ciebie metod nie zadziała. Warto wciąż poszukiwać nowych możliwości, aby znaleźć tą najskuteczniejszą. Pamiętaj, że każdy z nas jest inny. Nie zawsze to co okazało się pomocne w przypadku znajomego, pomoże również Tobie. Nie warto jednak zrażać się ewentualnymi niepowodzeniami.