Jak zachować odpowiednie zdrowie?

Zdrowie jest bardzo ważną wartością w życiu człowieka, dlatego ważne jest, aby prowadzić zdrowy tryb życia i utrzymać nasz organizm w dobrej kondycji fizycznej. Często zdarza się, że uświadamiamy sobie to dopiero w sytuacjach, kiedy nasze ciało zaczyna wysyłać sygnały o tym, że potrzebuje zmiany na lepsze. Pragniemy wtedy zmienić tryb życia na zdrowszy, pozbyć się nadprogramowych kilogramów, zmienić nawyki żywieniowe…tylko od czego zacząć?

Przede wszystkim – odpowiednia dieta.

Planując posiłki powinniśmy zadbać o to, żeby były one jak najbardziej zróżnicowane, a także bogate w warzywa i owoce. Powinny być one mniejsze ilościowo, ale spożywane częściej, mniej więcej co trzy godziny i obejmować 4 lub 5 posiłków dziennie. Powinniśmy je komponować w ten sposób, aby ograniczyć lub całkowicie wyeliminować z diety tłuszcze pochodzenia zwierzęcego, a także cukry i słodycze. Jeśli to możliwe, powinno się spożywać jak najwięcej produktów świeżych, nie poddawanych obróbce termicznej – dotyczy to zwłaszcza warzyw i owoców.

W zbilansowanej diecie bardzo ważna jest również odpowiednia ilość płynów – powinno się ich wypijać dziennie ok. 2 l w postaci wody, niesłodzonych herbat ziołowo – owocowych, a także rozcieńczonych soków warzywnych i owocowych.

Jak szybko zredukować wagę?

Rozpoczynając odchudzanie należy pamiętać o kilku zasadach. Niezależnie od tego, czy mamy do zrzucenia kilka czy tez kilkanaście kilogramów trzeba zdać sobie sprawę z tego, że konieczna będzie do tego odpowiednia dieta, ale również dobrze dobrany trening.
Dla osób odchudzających się po raz pierwszy może to wszystko być trudne, zalecana jest wtedy konsultacja z lekarzem i dietetykiem, aby uniknąć błędów i tym samym dodatkowo się nie zniechęcić.

Dobraniem odpowiedniego treningu może zająć się trener personalny, osoby z większą nadwagą powinny zacząć od mniejszej aktywności fizycznej i z czasem stopniowo ją zwiększać, aby nie nadwyrężyć stawów i tym samym nie zaszkodzić sobie, zamiast pomóc.

Należy również pamiętać o tym, że tkanka tłuszczowa zaczyna być spalana dopiero po 30 minutach od rozpoczęcia aktywności fizycznej, dlatego treningi powinny trwać jednorazowo nie krócej, niż 45 minut.

Bardzo ważne jest również wykonanie rozgrzewki przed ćwiczeniami – pomoże to odpowiednio przygotować mięśnie do wysiłku i uniknąć późniejszych kontuzji.

Najważniejsze – wytrwałość i konsekwencja.

Przy odchudzaniu trzeba przede wszystkim uzbroić się w cierpliwość. Nagromadzone kilogramy nie pojawiły się z dnia na dzień, zwłaszcza te w większej ilości, nie można więc liczyć na to, że znikną one w krótkim czasie. Jest to nierealne, a nawet jeśli realne, to bardzo niezdrowe, skutkujące najczęściej efektem jojo.

Dobrze opracowany plan dietetyczny i treningowy każdego dnia będzie prowadził nas do założonego celu, ale potrwa to tygodnie i miesiące, trzeba więc próbować odnaleźć w tym wszystkim równowagę psychiczną i walczyć powoli, każdego dnia i tak dzień za dniem.