Dlaczego warto pić sok z buraka?

Buraki to warzywa, które mają mnóstwo drogocennych właściwości. Choć warzywo to znane jest od lat, tak naprawdę jego właściwości zaczęto doceniać niedawno. Za witaminową bombę uważa się zwłaszcza przygotowane na ich bazie napoje, czyli zakwas buraczany i sok z buraka. Powstaje zatem pytanie – ile pić dziennie? Co jest lepsze zakwas buraczany czy sok z buraka?

Na początku należy wskazać wyraźną różnicę pomiędzy zakwasem buraczanym a sokiem z buraka. Ten pierwszy to napój probiotyczny, który powstaje w procesie fermentacji. Jego smak jest bardzo wyrazisty, kwaśny i orzeźwiający. Ma on wiele więcej cennych witamin i minerałów, a także probiotycznych bakterii, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania jelit i układu odpornościowego. Sok z buraka przygotowywany jest ze świeżych warzyw. Jego smak jest lekko ziemisty, dlatego najczęściej sok z buraka jest łączony z innymi warzywami. Jak często pić sok z buraka, a jak często zakwas buraczany?

Właściwości soku z buraka

Sok z buraka jest bogatym źródłem witamin z grupy B, żelaza, kwasu foliowego oraz przeciwutleniaczy. Regularne spożywanie soku z buraka pomaga oczyścić organizm z toksyn, a także wpływa na regulacje prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu. Regularne picie soku ułatwia utrzymanie prawidłowej wagi, zapobiega nowotworom, obniża poziom cholesterolu Korzystnie wpływa na cerę, a także na wydolność. Z tego względu sok z buraka jest bardzo doceniany przez sport -owców. Przepis na sok z buraka nie jest skomplikowany i nie zabiera dużo czasu. Wystarczy obrać 2-3 buraki, wrzucić je do wyciskarki i gotowe. Picie soku z buraka najlepiej zacząć od 1/5 szklanki rozcieńczonej z wodą lub innym sokiem.

Właściwości zakwasu buraczanego

Kiszonki w naszym kraju przeżywają prawdziwy renesans. Kisimy dosłownie wszystko. Nie jest to już tylko kapusta czy ogórki. Dużą popularność zyskało kiszenie buraków. Zakwas buraczany, podobnie jak sok z buraków jest bogatym źródłem witamin i minerałów. Zawiera w sobie witaminy z grupy B, kwas foliowy czy przeciwutleniacze. Korzystnie wpływa na funkcjonowanie organizmu. Dzięki zawartości bakterii probiotycznych reguluje pracę jelit, wpływając na poprawienie odporności organizmu. Wspomaga oczyszczanie organizmu i niweluje zaparcia. Wielu dietetyków jest zdania, że kiszonki powinny znaleźć się w naszym codziennym menu. Nie inaczej jest w przypadku zakwasu buraczanego. Aby w pełni wykorzystać jego zdrowotne właściwości, warto pić pół szklanki zakwasu codziennie. Gdy organizm przyzwyczai się do sfermentowanego napoju, wówczas można zwiększyć jego ilość do szklanki dziennie.